Bekeuring

22 februari 2017

vandaag zijn we na t ontbijt ieder onze eigen weg gegaan. Peter en ik zijn naar een strand gereden dat lag op t einde van t eiland. Sandra en Henk gingen richting White sand beach, dat ligt helemaal aan de andere kant. De stranden waren prachtig waar wij waren, het was alleen jammer dat er heel veel stenen in de zee waren, waardoor je moeilijk de zee in kon. Toen maar een ander strand opgezocht waar er geen stenen in de zee lagen en lekker gezwommen. Het zeewater is hier heerlijk laiuw. Toen wij al bij de bungalow zaten kwamen Sandra en Henk te voet aangelopen, waarop wij vroegen waar hun scooter was, wat bleek ze hadden de scooter op een parkeerplaats gezet voor auto's dus bij terugkomst van het strand bij de scooter zat er een soort wielklem op. Er stopte een politie auto en er werd een bon uitgeschreven van 200 bath, wat voor Thaise begrippen heel veel geld is (5euro) voor ons. Nadat ze betaald hadden werd de klem verwijderd en konden ze verder. Onderweg werden ze door verschillende mensen gewaarschuwd dat er controle was voor het dragen van een helm. (Hadden wij in al die dagen nog niet gedaan, bijna iedereen rijdt zonder helm) dus de scooter maar ergens geparkeerd en een taxi genomen dat kostte hun ook weer 200 bath. Al met al was het voor hun een duur dagje. Aangezien hun de scooter ergens anders hadden staan is Peter met Henk achterop de scooter gaan halen.