Jungle Tour

10 februari 2017

Om 7 uur ontbeten want we werden om 8 uur opgehaald door onze prive gids om aan de jungle tocht te beginnen in Khao Yai National park. Na een kleine 20 minuten rijden waren we gearriveerd. We begonnen de tocht met een rit in een open jeep. Onderweg van allerlei dieren gezien. Ook stopte de gids omdat er een wilde olifant tussen de bomen was gespot. Hij stond wel ver weg, maar je kon hem wel zien. 'S middags kregen we een lekkere lunch. Hierna zijn we aan een tocht te voet  begonnen van ander half uur. Hier zijn we geen dieren tegen gekomen, er lopen teveel mensen rond, maar er was qua natuur veel te zien, waarbij we van onze gids goede uitleg kregen over de verschillende bomen en planten. We zouden hierna naar het restaurant terug rijden om te eten, maar opweg terug werd er ineens flink gas gegeven, we begrepen dat er weer een wilde olifant was gespot, wat daar zelden voorkomt omdat deze dieren dieper in de jungle verblijven. Op de plaats aangekomen kon je de olifant goed zien en de gids zei op een gegeven moment dat we vlug in de auto moesten gaan zitten omdat de olifant ieder moment de weg over kon steken, en jawel hoor vlak voor onze auto stak hij over. Wat een groot en mooi beest. De gids zei dat hij in de rivier zou gaan drinken en wij reden er dus naar toe. We reden over de brug om aan de andere kant te gaan staan en te kijken hoe de olifant ging drinken. Toen de olifant de mensen zag is hij de jungle weer ingegaan, en kwam vlak voor de brug op de weg terecht waar hij richting ons kwam gelopen over de brug, we moesten toen verder gaan lopen om afstand te houden. De olifant liep over de parkeerplaats en werd door een ranger de jungle weer ingestuurd door bepaalde geluiden te maken. Wat was het een groot beest met enorme slagtanden. Dit was toch wel een heel mooi kado op mijn verjaardag. 'S avonds hebben we nog een kleine tocht met de auto gemaakt in het donker, daarbij hebben we een phyton gezien die de weg overstak en nog wat andere kleine dieren. We werden door onze gids weer afgezet bij onze cottages om half negen 'S avonds. We waren moe maar voldaan. We zaten 'S avonds met zijn vieren buiten wat te drinken toen Sandra en Henk zeiden "we hebben een probleempje".ze waren in de veronderstelling dat we vanuit Khao Yai met een drie uur durende busreis naar Koh Chang konden, maar dit was niet zo. We zoude eerst weer terug moeten naar Bangkok en vandaar uit met de bus. De gehele reis zou in totaal 8uur met de bus, dan nog een half uur met de Ferry bedragen. Omdat we dit allemaal op zondag niet gingen halen hebben we de plannen om moeten gooien. We hebben besloten om de 2 de jungle dag te laten vervallen en om zaterdag al richting Bangkok te gaan, zodat we zondag naar Koh Chang konden reizen. We hebben toen een lastminute hotel geboekt en zijn lekker naar bed gegaan. En dan zeggen we alles komt goed :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. San en Henk:
    12 februari 2017
    zoals alle reizen gaat er altijd wel IETS mis, nu dus ook maar ach.....we hebben een mooie avondvullend programma gehad namelijk reis omgooien en hotel zien te boeken in Bangkok. Vooral rustig blijven is ons motto en dat doen we dus ook altijd.